Vanliga frågor
Undrar du något som du inte får svar på genom att läsa våra frågor och svar, är du självklart välkommen att kontakta oss på telefon, mejl eller chatten. Vi hjälper gärna till och svarar på dina frågor.
+
Vilka orter levererar Sports Cater till?Vi levererar till Stockholm/Mälardalen
+
När måste jag senast lägga order?Orderstopp är kl 15.oo.
+
Hur mycket kostar frakten?Fraktkostnaden är baserad på postnummer. Fraktfritt gäller om du kommer upp i ett ordervärde från 1500 kr upp till 3500 kr beroende på postnummer.
+
När får jag min leverans?Leverans sker till den angivna leveransadressen mellan kl 08-17 vardagar
Chauffören kan ringa er innan leverans om så önskas
+
Kan jag få leveransen till min arbetsplats eller bostad?Det går bra att ange annan leveransadress om det är så att du vill ha leverans till din arbetsplats eller bostad.
Du anger din leveransadress när du kommer till kassan i webshopen.
+
Hur betalar jag?Betalning sker mot faktura med 15 dagars kredit. Ingen fakturaavgift tillkommer.
OBS! Fakturan skickas till angiven e-post adress och ej per post.
+
Hur transporteras mina varor?Din order transporteras med en obruten kylkedja och väl paketerade i våra kylbilar. Bilarna kör efter optimerade körturer för att minska utsläpp i största möjliga mån
+
Hur avbokar jag eller ändrar leveranstid för en beställning?Vill du avboka din leverans så måste du göra det senast kl 11.30 vardagar(mån-fre)
Lägger du din order lördag eller söndag så skicka ett mejl till [email protected] – ange vilket ordernummer du vill avboka eller ändra leveransdag.
+
Kan jag komplettera min order?Vill du komplettera din order så går det bra fram till klockan 12.00 på vardagar. Mejla din komplettering till [email protected] så lägger vi till den manuellt. Efter vi gjort kompletteringen skickas en uppdaterad orderbekräftelse till din mejl.
+
Måste jag slutföra en beställning vid ett och samma tillfälle?Du kan checka ut en kundvagn när du vill. Alla varor du lägger i din kundvagn sparas tills du själv väljer att checka ut din kundvagn och betala.
+
Hur gör jag en reklamation?Mejla din reklmation till [email protected]
+
Vad händer om den vara jag beställt skulle ta slut i lager?Tar något slut i lager står det tillfälligt slut. Men givetvis kan det ändå bli fel. I det fall beställd vara inte finns i lager tar vi kontakt med dig.